Jak Schudnąć z Ud

jak schudnąć z ud
Uda to problem u sporej ilości kobiet. Zaraz po brzuchu jest to najbardziej kłopotliwe miejsce na ciele. A tłuszcz wygląda tam niezwykle nieestetycznie. Z tego względu wiele kobiet próbuje się go pozbyć, choć to wcale nie jest takie łatwe zadanie. We wpisie jak schudnąć z łydek poruszałem problem dolnej partii nóg, a dziś skupie się na górnej.
 

Schudnięcie z ud nie jest takie proste

Niestety na początek nie mam dobrych wieści. Schudnięcie z uda nie jest takie proste. Odkładanie tłuszczu na nogach nie jest czymś normalnym i u większości osób nie występuje. Tłuszcz odkłada się w tym miejscu u osób, które mają genetyczną skłonność do odkładania tłuszczu na nogach.
 
Oznacza to, że pierwszym miejsce gdzie twoje ciało odkłada nadmiar tłuszczu są uda. Oznacza to również tak samo, że ostatnim miejscem z którego u ciebie schodzi tłuszcz są uda. Więc by się go pozbyć trzeba do tego dużego zaangażowania i samozaparcia.
 

Jak schudnąć z ud – dieta

Jak pisałem wcześniej tłuszcz z ud jest ostatnim miejscem z którego on schodzi. Więc by się go pozbyć należy wprowadzić ogólne zasady diety i ich przestrzegać. Więcej o tym pisałem we wpisie jak zrzucić brzuch. Nie da się pozbyć tłuszczu z ud jeżeli nie pozbędziesz się ogólnie tłuszczu z ciała. Krokiem pierwszym jest zredukowanie ogólnego poziomu tłuszczu, a dopiero potem można brać się za tłuszcz na udach.
 

Jak schudnąć z ud – unikaj długiego siedzenia

Długie siedzenie sprawia, że uda stają się rozlazłe i rozlewają się na boki. Jeżeli siedzisz 8 godzin w pracy, a później wracasz do domu i siedzisz jeszcze przed komputerem to jest to masakra dla twoich ud. Będąc w pracy raz na godzinę zrób sobie 5 minutową przerwę i wstań od biurka. Najlepiej nie tylko wstać ale też 5 minut pochodzić i się poruszać.
 
W domu również co godzinę warto wstać i choć 5 minut pochodzić. Gdy siedzimy grawitacji ściąga uda w dół sprawiając, że się rozlewają, wyglądają tłusto i są optycznie większe.
 

Unikaj ćwiczeń z ciężarem by nie powiększać ud

Wydawać by się mogło, że pójście na siłownie i ćwiczenie nóg jest dobrym rozwiązaniem gdy chcemy się pozbyć tłuszczu z ud jednak nie do końca i nie zawsze tak jest. Ćwiczenie z obciążeniem powoduje rozrost mięśni i może sprawić, że nogi zamiast na chudsze będą wyglądać grubiej. Mięśnie staną się większe przez co optycznie uda staną się obszerniejsze. Dlatego przysiady z obciążeniem, wyciskanie na maszynach, wykroki z hantlami to jak gra w ruletkę. Albo uda staną się mniejsze albo większe. Dlatego poniżej podaje lepsze sposoby jak schudnąć z ud. Nie grożą one takimi skutkami jak ćwiczenie z obciążeniem.
 

Jak schudnąć z ud – ruszaj się

I nie mam tu na myśli wstania od komputera tylko faktyczny sportowy ruch. Bieganie, rower, rolki, nordic walking. Te ćwiczenia są świetne na nogi. Tylko nie myśl sobie, że po jednym wypadzie na rower coś wielkiego się zmieni. Tak to nie działa. Potrzeba konsekwencji przez minimum 30 dni by zaobserwować pozytywne zmiany.
 

Jak schudnąć z ud – rób przysiady

Klasyczne przysiady są bardzo wskazane na uda. Robione bez obciążenia nie powodują rozrostu mięśni a jedynie ich wysmuklenie i poprawienie kształtu. Stań na szerokości barków i nie odrywając stóp od podłogi wykonaj ruch siadania na krześle schodząc do kata 90 stopni. Wracając do góry w szczytowym momencie dodatkowo napnij pośladki. Nie wykonuj ćwiczenia samymi udami tylko w końcowym momencie napinamy jeszcze pośladki.

 

Jak schudnąć z ud – rób przysiady sumo

Przysiady sumo to zmieniona wersja klasycznych przysiadów która bardziej wpływa na wewnętrzną część ud. W tym wariancie rozstaw nogi nieco szerzej niż w normalnych przysiadach. Półtora do dwóch razy szerzej. Stopy natomiast skieruj na zewnątrz, tak by prawa stopa patrzała na godzinę 2, natomiast lewa stopa patrzała na godzinę 10. Zejdź do kąta 90 stopni w kolanie. Wracając do góry również w szczytowym momencie napnij pośladki.
 

Jak schudnąć z ud – rób wykroki

Stań na szerokość barków i wykonaj wykrok do przodu. Tutaj bardzo ważne jest by daleko wyrzucić stopę. Tak daleko, że momencie zetknięcia drugiego kolana z ziemią kolano nogi z przodu ma być na równiej linii co kostka. Nie może być tak, że kolano leci do przodu i znajduje się daleko przed kostką, a co gorsza jeszcze przed palcami. Nie. Wyrzuć tak stopę do przodu by kolano znalazło się na równi z kostką.

 

Plan treningowy na uda

Z przysiadów, przysiadów sumo i wykroków można ułożyć fajny plan treningowy na 10 minut do wykonywania w domu. Każde ćwiczenie wykonujemy minutę.
 
– Przez pierwszą minutę wykonuj klasyczne przysiady.
– Przez drugą minutę wykonuj przysiady sumo.
– Przez trzecią minutę wróć do klasycznych przysiadów tylko zamiast je wykonywać zatrzymaj się w pozycji na dole i pozostań tak przez całą minutę. Mięśnie będą palić ale o to właśnie chodzi. Czyli nie wykonujemy ruchu w górę tylko schodzimy w dół i tak zostajemy.
– Przez czwartą i piątą minutę wykonuj wykroki. Co wykrok zmieniaj nogę.
– Minuta przerwy.
– Przez 7 minutę wykonuj klasyczne przysiady.
– Przez 8 minutę wykonuj przysiady sumo.
– Przez 9 i 10 minutę wykonuj wykroki ze zmianą nogi.
 

Inny sposób jak schudnąć z ud

Możesz też wykonywać trening Hit. Czyli trening, który spala dużo tłuszczu i buduje mięśnie, w tym mięśnie ud i pośladków. Przygotowałem taki trening, który możesz pobrać do siebie na dysk:

 

Jeżeli masz pytania jak schudnąć z ud zostaw je w komentarzu

 


Tagi: jak schudnąć z ud

3 komentarzy

  1. Witam, moja waga 63, wzrost 157, ob w najszerszej części uda aż 60cm.
    Od tygodnia zdrowo się odżywiam i ćwiczę 5 dni w tyg 60min ( potem coraz więcej)
    na orbitreku tlenowo.
    Czy da się z tych 60cm zejść do 52cm tylko.
    Czy powinnam dodać inne treningi jak interwały, kardio, itd ??
    Jeśli tak, to jaka jest odpowiednia kolejność wykonywanych treningów?
    Ćwiczę tylko w domu.
    Bardzo proszę o odpowiedź

    1. Oczywiście, że się da. Tylko nie na hurra. Dieta + ćwiczenia i po miesiącu – dwóch będzie widać już znaczące efekty. Z doświadczenia też wiem, że lepiej taki zapał na ćwiczenie 5 razy w tygodniu szybko przemija. Lepiej poćwiczyć 3 razy w tygodniu ale nie przez tydzień, tylko regularnie tygodniami.

  2. witam moja waga 49kg wzrost 156cm mam 31 lat , 2 dzieci ogulnie brzuch ma chudy ale uda ma 52 cm a tiłek 84 cm wiec chciala bym zchudnac troche tluszcu z uda i tiłka jestem na diece 1400kcal czasami zjem jakiesz ciasto , nie slodze juz 5 lat , chodze na gym 4 razy w tygodniu co drugi dzien cwycze na biezni i orbitreku, jakiesz pomysli na zgubienie tłuszcu z ud i tiłka???

Dodaj komentarz