Ćwiczenia Na Wszystko – 6 Uniwersalnych

ćwiczenia na wszystko
6 uniwersalnych ćwiczeń dzięki którym angażujemy wszystkie mięśnie naszego ciała. Tak naprawdę tylko one wystarczą by zbudować atrakcyjną sylwetkę.
 

Ćwiczenia na wszystko – przysiady

Ćwiczenie to angażuje: mięśnie ud i pośladków.
Przysiady to klasyczne ćwiczenie działające bardzo mocno na nogi. Jest ono najlepszym ćwiczeniem jeżeli chcemy zadbać o nasze uda. Przy okazji tego ćwiczenia mocno angażowane są również pośladki. To chyba najlepsze ćwiczenie na pośladki. Z tego względu to ćwiczenie również (a może przede wszystkim) polecane jest paniom.
 

Ćwiczenia na wszystko – pompki

Ćwiczenie to angażuje: mięśnie klatki piersiowej i mięśnie tricepsów.
Pompki to jedno z najlepszych ćwiczeń na mięśnie klatki piersiowej. Można je wykonywać wszędzie i nie wymagają żadnego obciążenia i sprzętu. Podczas wykonywania pompek dodatkowo ćwiczą mięśnie tricepsów oraz mięśnie naramienne. Panie mogą stosować uproszczoną wersje tj. pompki na kolanach.
 

Ćwiczenia na wszystko – podciąganie na drążku

Ćwiczenie to angażuje: mięsień najszerszy grzbietu i biceps.
Podciąganie na drążku to jedno z najtrudniejszych ćwiczeń siłowych z masą własnego ciała. Działamy wprost przeciw grawitacji dlatego ćwiczenie to mocno daje nam w kość. Dzięki temu obciążenie mięśni jest duże i bardzo ładnie kształtuje ono nasze ciało. Podczas podciągania pracuje głównie mięsień najszerszy grzbietu, a przy odpowiednim chwycie również biceps.
 

Ćwiczenia na wszystko – martwy ciąg

Ćwiczenie to angażuje: mięsień prosty grzbietu, mięsień dwugłowy ud, pośladki.
Martwy ciąg to ćwiczenie angażujące praktycznie całą tylną część naszego ciała. Począwszy od ud przez pośladki aż po plecy. Ćwiczenie to niejako jest wyznacznikiem naszej siły. Im jesteśmy w stanie więcej unieść tym po prostu jesteśmy silniejsi i lepiej zbudowani.
 

Ćwiczenia na wszystko – wyciskanie sztangi nad głowę

Ćwiczenie to angażuje barki.
Wyciskanie sztangi nad głowę to ćwiczenie które wymaga stabilizacji całego ciała poprzez napięcie wszystkich mięśni i utrzymanie wyprostowanej pozycji. Do tego sam aktywny ruch wyciskania angażuje mięśnie z okolicy obręczy barkowej.
 

Ćwiczenia na wszystko – brzuszki & deska

Ćwiczenie to angażuje brzuch.
Brzuszki, brzuszki ze skrętem i deska to podstawowe trzy ćwiczenia, które angażują większą część mięśni brzucha. Połączenie tych trzech ćwiczeń na początek wystarczy by odpowiednio zarysować kaloryfer.
 


Poprzedni post:
Kolejność Wykonywania Ćwiczeń
Polecany post:
Dlaczego Nie Chudnę


Jak Szybko Schudnąć? Jak Zrzucić Brzuch? Jak Być Pięknym, Wysportowanym i Zdrowym? Ponad 300 Skutecznych Trików i Porad!





3 komentarzy

  1. Jakoś te brzuszki mnie w tym zestawieniu gryzą – z wielu stron sieci i nie tylko jedno trenerzy mówią, że brzuszki dobre na wszystko, inni polemizują, że to najgorszy sposób by robić brzuch, bo zbyt mocno obciąża kręgosłup szczególnie w lędźwiowej części. Jakbyś się do tego ustosunkował?
    Ja osobiście z przyczyn zdrowotnych z brzuszkami pożegnałam się już dawno, ale nadrabiam całą gamą innych ćwiczeń. Natomiast deska jest według mnie fenomenalna w swojej prostocie!

    1. To zależy co się nazywa brzuszkami. Bez żadnego zastanawiania mogę wymyślić co najmniej 5 ćwiczeń które nazwałbym brzuszkami. Wszystko zależy od techniki i zakresu ruchu. W kontekście tutaj brzuszki są podane ogólnie jako grupa ćwiczeń na brzuch.
      Co do deski, to tak jest bardzo fajna, ale robiąc tylko deskę wzmacniamy mięśnie natomiast tylko i wyłącznie dzięki niej nie wyrzeźbimy mięśni brzucha.

  2. Do ćwiczeń „na wszystko” dorzuciłbym mostek. Żadne z opisywanych tutaj ćwiczeń nie angażuje naraz aż tylu grup mięśniowych. W zasadzie całe ciało musi być spięte przy prawidłowo wykonanym ćwiczeniu.

Dodaj komentarz