Jak Rosną Mięśnie

jak rosną mięśnie
Jak rosną mięśnie. Dlaczego zarówno i trening i regeneracja mają takie same znaczenie czy budowie mięśni.

 

Jak zbudowane są mięśnie

Na powyższym obrazku widzimy w uproszczeniu jak zbudowane są mięśnie. Mięsień składa się z milionów mikrowłókien. Mikrowłókna można porównać do nici. Pojedyncza nić nie jest w stanie nic utrzymać. Jednak gdy zbierzemy koło siebie milion nici, to będą one miały już niezłą wytrzymałość.
 

Podczas treningu nie rosną mięśnie, podczas treningu są one urywane

Jak wygląda trening siłowy? Bierzemy ciężar i zaczynamy pompować, później bierzemy więcej ciężaru i dalej pompujemy, na koniec bierzemy jeszcze więcej ciężaru i dalej pompujemy.
 
Wróćmy do naszych nici. Bierzemy milion nici i przewlekamy przez środek odważnika, następnie zrzucamy z góry. Później dokładamy więcej ciężaru i ponownie zrzucamy z góry, na koniec dokładamy jeszcze więcej ciężaru i ponownie zrzucamy z góry. Podczas każdego takiego zrzucania pęka setka najsłabszych pojedynczych nici, z każdym kolejnym zrzuceniem następne setki pękają.
 
Tak samo dzieje się z naszymi mięśniami. Podczas każdego ćwiczenia z dużym ciężarem najsłabsze mikrowłókna pękają. Im więcej robimy powtórzeń, im więcej robimy serii, im więcej robimy ćwiczeń, im większy mamy ciężar tym więcej mikrowłókien pęka. Podczas treningu uszkadzamy nasz organizm. Działamy zupełnie na jego niekorzyść. Dlatego bardzo ważna jest regeneracja.
 

Jak rosną mięśnie

Jeżeli chcesz wiedzieć jak rosną mięśnie musisz przyjąć na wiarę, że nasz organizm ma właściwości samouzdrawiania. Oczywiście w określonym stopniu. Gdy zedrzemy skórę wyrośnie nam nowa, gdy złamiemy kość ona się zrośnie. Tak samo jest z mięśniami.
 
Zerwane mikrowłókna dadzą sygnał do organizmu, że trzeba je odnowić. Zacznie on więc pompować mikroskładniki odżywcze w rejon mięśnia i „zleci” produkcję nowych mikrowłókien. Na każde zerwane mikrowłókno w jego miejsce wyrosną dwa nowe. Im więcej zerwiemy mikrowłókien podczas treningu, tym więcej mikrowłókien nam wyrośnie.
 
Dlatego tak niezbędna jest odpowiednia regeneracja po treningu. Mięśnie rosną podczas odpoczynku, podczas regeneracji, a nie podczas ćwiczeń. Ćwiczenie 5 dni pod rząd bicepsa jest najprostszą drogą do utraty mięśnia a nie do jego prawidłowej budowy. Mięśnie w zależności od treningu i danej partii potrzebują 12 godzin – 5 dni na regenerację. W następnym wpisie opiszę jak przyśpieszyć regenerację po treningu.
 

Jeżeli masz jakieś pytania do tego jak rosną mięśnie podziel się nimi w komentarzach

 


Poprzedni post:
Dlaczego Nie Chudnę
Polecany post:
Plan Treningowy Na Biceps


Jak Szybko Schudnąć? Jak Zrzucić Brzuch? Jak Być Pięknym, Wysportowanym i Zdrowym? Ponad 300 Skutecznych Trików i Porad!





Dodaj komentarz