Jak Zacząć Odchudzanie – 6 Wskazówek

jak zacząć odchudzanie
Wiele osób zastanawia się jak zacząć odchudzanie. Wbrew pozorom nie jest to ani trudne ani skomplikowane. Wystarczy jedynie zastosować się do kilku zasad/wskazówek i z dnia na dzień możemy zacząć odżywiać się bardziej fit i bardziej zdrowo. Przygotowałem 6 według mnie najistotniejszych wskazówek.
 

Jak zacząć odchudzanie – pij co najmniej 1,5 l wody dziennie

Wiele osób z nadwagą nie spożywa odpowiedniej ilości płynów. Znam osoby, które nie piją nic więcej niż codzienna kawa i herbata. Jednak podstawą do prawidłowego działania organizmu jest woda. Ona napędza wszystkie życiowe funkcje, zapewnia prawidłowe działanie i daje energię. Dlatego jeżeli chcesz zacząć odchudzanie to powinieneś zacząć spożywać dziennie więcej wody. Absolutne minimum to 1,5 litra na dzień. Nawet jeżeli teraz wydaje ci się to dużo, to tak naprawdę rozkładając to na 12 godzin dnia nie jest to jakaś porywająca ilość. Wystarczy mieć wodę po prostu cały czas pod ręką i pić małymi łyczkami.
 

Jak zacząć odchudzanie – wyeliminuj napoje gazowane, słodycze i fast foody

Absolutna podstawa w odchudzaniu to wyeliminowanie spożywania napojów gazowanych, słodyczy, czipsów i fast foodów. Jeżeli nie wyeliminowanie, to mocne ograniczenie. Te produkty to puste kalorie i nie zawierają żadnych substancji budujących organizm dlatego z punktu widzenia organizmu ich spożywanie jest całkowicie zbędne i niepotrzebne. Jedynie kubki smakowe pożądają tego smaku jednak im dłużej ich nie spożywamy, tym pożądanie to słabnie.
 

Jak zacząć odchudzanie – ogranicz złe węglowodany czyli chleb, ziemniaki, makarony

Te produkty w skrócie mówiąc powodują większą produkcje komórek tłuszczowych. Wyeliminowanie chleba jest raczej dość niewiarygodne dla osoby początkującej dlatego do aż tak radykalnego kroku cię nie zmuszam. Zamiast tego postaraj się spożywać go jak najmniej. Zamiast chleba, ziemniaków, makaronu stosuj kasze – jęczmienną, gryczaną i jaglaną.
 

Jak zacząć odchudzanie – ogranicz nabiał

Jogurty, płatki z mlekiem, maślanki – te produkty nie są polecane dla osób odchudzających. Zawierają dużo cukru i są bardzo mocno przetworzone. Jeżeli chcesz zacząć odchudzanie to musisz przestać kupować takie produkty.
 

Jak zacząć odchudzanie – unikaj alkoholu

Alkohol to puste kalorie. Każdy rodzaj alkoholu to puste kalorie. Dodatkowo piwo robione jest z substancji które zawierają pochodne estrogenu – ten kobiecy hormon jest odpowiedzialny po części również za tycie. Kopiując za słynną kampanią telewizyjną: piłeś – nie jedź! Odchudzasz się – nie pij!
 

Jak zacząć odchudzanie – zacznij się ruszać

Ruch to podstawa. Zalecany jest nie tylko dla osób z nadwagą ale również dla osób szczupłych. Pobudza działanie całego organizmu, sprawia, że krew i limfa zaczyna krążyć po ciele i wprawiać go w prawidłowy stan. Warto co najmniej pospacerować 30 minut dziennie. A najlepiej 3 razy w tygodniu wybrać się na 1 godzinne rozruszanie.
 

Jak zacząć odchudzanie – spożywaj warzywa

Im więcej jesz warzyw dziennie tym lepiej. Nie ograniczaj się do plasterka ogórka do kanapki. Warzywa zawierają mnóstw witamin i minerałów. Dodatkowo rosną na słońcu więc niejako przejmują energię słońca i oddają tą energię naszemu organizmowi. Jakkolwiek fantastycznie by to nie brzmiało. Staraj się zjeść codziennie garść sałaty (lub podobnego zielonego warzywa) albo sałatkę warzywną.
 

Bardziej zaawansowane odchudzanie

Powyższe zasady, to absolutne minimum dla osób zastanawiających się jak zacząć odchudzanie. Jednak oczywiście tego jest znacznie więcej i istnieją też bardziej zaawansowane sposoby. Zaawansowane techniki odchudzania podaje osobom, która zapisały się na moją listę mejlingową. Wpisz swojego mejla poniżej, to też je dostaniesz.




Jeżeli masz swoje wskazówki jak zacząć odchudzanie zamieść je w komentarzach

Dodaj komentarz