Dieta Fitness

dieta fitness
Dieta fitness czyli to co lubię najbardziej (nazwa bloga 😉 ). Dieta fitness to coś mniej jak sama dieta, a bardziej jak lajfstajl. Lajfstajl zdrowego, pełnego energii i witalności życia. Bez znaczenia czy jesteś kobietą czy mężczyzną.

 

Dieta fitness a dieta odchudzająca

Dieta fitness to absolutnie nie jest dieta odchudzająca. Często słyszę jak się mówi: jem zdrowo ale nie mogę schudnąć. I to się zgadza. Bo dieta zdrowa to właśnie dieta fitness. A dieta odchudzająca to dieta odchudzająca.
 
Dieta odchudzająca nastawiona jest na dostarczenie ograniczonej liczby kalorii bez powodowania powstania uczucia głodu. Natomiast dieta fitness nastawiona jest na dobre samopoczucie, dużą ilość energii, wzbudzenie wysokiej witalności i ogólne zdrowie.
 

Dieta fitness po diecie odchudzającej

Byliśmy grubi, mieliśmy nadwagę. Odchudziliśmy się. I co dalej? Jeżeli zaczniesz jeść to co wcześniej, to wrócisz do poprzedniej wagi. Dlatego po zakończonym odchudzaniu powinniśmy właśnie przejść na dietę fitness i stosować ją do końca życia. Bo jak pisałem wcześniej to bardziej lajfstajl niż dieta. To jest to co jemy na co dzień, co sprawia, że nasze ciało jest silne i wytrzymałe, że utrzymujemy fajną sylwetkę i dostarczamy odpowiednią ilość witamin i minerałów do ciała.
 

Dieta fitness dostarcza mnóstwa witamin i minerałów

Kluczowym punktem na diecie fitness są wszelkiego rodzaju koktajle i na nich powinna się ona opierać. Koktajle dostarczają witamin i minerałów w najbardziej przyswajalnej formie i są wchłaniane przez organizm w najwyższym stopniu. Dzienna porcja koktajlu to 0,5 – 1 litr. Przepisów na zdrowe koktajle są miliony. Najprostsza zasada tworzenia takiego koktajlu: wrzuć 2 różne warzywa i 2 różne owoce. Ogólnie im więcej kolorów tęczy zmieszamy tym lepiej.
 

Ogólne zasady diety fitness

O samej diecie fitness można by zrobić dwudniowe szkolenie a i tak by się tematu nie wyczerpało. W skrócie postaram się przedstawić najważniejsze zasady. Spożywamy małe posiłki co 2-3 godziny, do tego powinniśmy pić czystą wodę niegazowaną, ewentualnie z cytryną i wszelkiego rodzaju herbatki. Zieloną herbatę, pokrzywę, białą herbatę, rumianek i tym podobne.
 

Dieta fitness: brak smażonych potraw

Eliminujemy mocno smażone potrawy. Wszystko smażone na grubym oleju odpada. W czasie takiego smażenia tworzą się niebezpieczne związki, których organizm nie potrafi się w skuteczny sposób się pozbyć. Wszystko co smażymy powinno być smażone na chudo i na szybko. Im dłużej poddajemy jedzenie obróbce termicznej, tym więcej witamin i składników odżywczych ono traci.
 

Dieta fitness: bez śmieciowego żarcia

Eliminujemy i mocno ograniczamy całe śmieciowe jedzenie. Zasada jest taka, żeby co najmniej 90 % całego jedzenia było jedzeniem zdrowym. Na chwile słabości możemy przeznaczyć 10 %. Śmieciowe żarcie czyli to niskiej jakości – wspomagane chemią i konserwantami, wysoko przetworzone. Najczęściej są to wszelkiego rodzaju od razu gotowe produkty do spożycia. Gotowe obiady i dania, wszelkiego rodzaju słodycze, napoje gazowane, energetyczne i fast foody.
 

Dieta fitness: chude mięsa, ryby, warzywa i ciemne pieczywo

Podstawę na diecie fitness stanowią chude mięsa takie jak kurczak czy indyk. Do tego dochodzą ryby. Niestety to najtańsze mięso i najtańsze ryby nie są wysokiej jakości więc warto kupować te trochę droższe. Całkowita eliminacja pieczywa to temat o wiele bardziej zaawansowany, nie na ten wpis. Jeżeli już spożywamy pieczywo, to niech nie będzie to najtańsze zrobione z białej mąki tylko ciemne. To fakt jest ono droższe, ale jest też zdrowsze. Nie warto kupować chleba w hipermarketach. Niech będzie to jakiś lokalny producent. Całość powinna dopełniać duża ilość wszelkiego rodzaju warzyw.
 

Dieta fitness: dużo orzechów

Duży punkt w diecie fitness stanowią orzechy. Jest ich cała masa i nie sposób wymienić wszystkich choć są one skupiskiem dobrych minerałów. Powinniśmy zjeść minimum jedną garść orzechów dziennie. Im więcej rodzajów tym lepiej. Kilka pierwszych lepszych wartościowych orzechów? Brazylijskie, włoskie, macadamia czy pestki dyni.
 

Dieta fitness: dużo przypraw

Ostatnim wartym odnotowania czynnikiem diety fitness są przyprawy. Ale nie te typowe jak sól czy przyprawa do kurczaka a trochę bardziej wyszukane. Kurkuma, kminek, szafran, czy choćby mielony cynamon i imbir.
 
Ten wpis absolutnie nie wyczerpuje tematu diety fitness. To jedynie dobry wstęp i materiału jest znacznie więcej i będzie się pojawiał systematycznie na blogu, a najlepsze rzeczy wysyłam osobą zapisanym na newsletter.
 

Jeżeli masz swoje przemyślenia do diety fitness zostaw je w komentarzach


Jak Szybko Schudnąć? Jak Zrzucić Brzuch?
Jak Zbudować Mięśnie?
Jak Być Pięknym, Wysportowanym i Zdrowym?
Ponad 300 Zaawansowanych Trików i Porad!





Dodaj komentarz