Ćwiczenia Na Uda

ćwiczenia na uda

Chcę oglądać twoje nogi, nogi, nogi, nogi
Chcę byś założyła mini mini, mini, mini
Ślimak dziś wystawił rogi rogi
A ty pokaż swoje nogi

Chyba każdy zna te słowa piosenki Czarno-Czarnych i chyba każdemu facetowi podobają się seksowne damskie nogi. Jakie więc ćwiczenia na nogi panie powinny wykonywać by takie kształty osiągnąć?
 
Jak schudnąć z ud? Po pierwsze odpowiednia dieta a po drugie ćwiczenia. W tym wpisie przedstawiam 4 moim zdaniem najlepsze ćwiczenia.
 

Ćwiczenia na uda: przysiady

Przysiady fitness to nie takie przysiady jakie wykonywaliśmy w podstawówce na wf. Przy złączonych nogach i stopach. Nie nie nie. Ustaw stopy trochę szerzej niż barki, ręce luźno opuszczone wzdłuż ciała. Obniż tyłek tak jakbyś chciała usiąść na krześle. Obniż ciało do kąta prostego w kolanach jednocześnie łącząc dłonie przed ciałem. Następnie wyprostuj się. Będąc już praktycznie u samej góry dodatkowo zepnij mocno pośladki. Stopy cały czas muszą przylegać do ziemi. W czasie ruchu w dół wdech, a w czasie ruchu w górę wydech.
 

Ćwiczenia na uda: wykroki

Wykroki albo inaczej wypady w przód. Ustaw stopy na tej samej szerokości co barki i zrób jedną nogą daleki krok w przód. Tak daleki, że jak przyklękniesz na tylnej nodze to w przedniej nodze kolano będzie nad piętą. Musisz dosłownie wyciągnąć się prawie że na całą swoją długość. Robisz więc krok do przodu a drugą nogą schodzisz w dół tak by lekko kolanem dotknąć ziemi. Następnie mocno odbijasz się przednią nogą tak by jednym zwinnym i energicznym ruchem powrócić do pozycji początkującej. W czasie wykonywania ćwiczenia ręce mogę być na biodrach lub luźno wzdłuż ciała pomagają zkoordynować ciało.
 

Ćwiczenia na uda: przysiad bułgarski

Do tego ćwiczenia będzie potrzebne jakieś podwyższenie – krzesło, kanapa stołek, kaloryfer, cokolwiek co ma wysokość minimum taką jak kolano. Stajemy tyłem do krzesła i jedną nogę opieramy na krześle palcami, a drugą robimy wykrok do przodu. Tak daleko by pięta znalazła się przed kolanem. Ręce trzymamy na biodrach, luźno wzdłuż ciała bądź na przedniej nodze. Kolano nogi tylnej opuszczamy tak by dotykało ziemii. W zależności od wysokości stołka albo uda nam się dotknąć albo nie. Nie ma to znaczenia. Schodzimy tak nisko jak się da. Teraz rozpoczynamy ćwiczenie: czyli prostowanie nogi przedniej. Wyprost i przysiad. Wyprost i przysiad.
 

Ćwiczenia na uda: podskoki

Najlepsze podskoki są wtedy, gdy połączy się je z przysiadami. Przyjmujemy pozycję jak do przysiadu i schodzimy w dół. Wychodząc do góry robimy do bardziej dynamicznie niż w przysiadzie i wyskakujemy tak by lekko oderwać stopy od ziemi. Dosłownie na 2-3 centymetry od ziemi i lądując od razu schodzimy do przysiadu.
 

Jak ćwiczyć uda

Najważniejsza jest regularność, to że dziś poćwiczysz nie ma żadnego znaczenia jeżeli nie będziesz robić tego systematycznie. Jednorazowe wykonanie ćwiczenia absolutnie nic nie zmieni i nie da żadnych efektów. Musisz ćwiczyć minimum przez miesiąc 3 razy w tygodniu.
 
W zależności od stopnia twojego wytrenowania różna będzie ilość powtórzeń. Dla osoby początkującej polecam zacząć od 3 serie po 10 powtórzeń każdego ćwiczenia. Czyli 10 przysiadów, od razu 10 wykroków na lewą nogę, od razu 10 wykroków na prawą nogę, od razu 10 przysiadów bułgarskich na lewą nogę, od razu 10 przysiadów bułgarskich na prawą nogę i od razu 10 podskoków. To była pierwsza seria. Teraz kilka chwil przerwy i jedzemy drugą serię, następnie kilka chwil przerwy i jedziemy trzecią serię.
 
Jeżeli taka ilość przestanie sprawiać ci kłopoty to w każdą rękę weź 1,5 litrową butelkę wody i z tym dodatkowym obciążeniem wykonaj wszystkie powtórzenia. Jeżeli i to jest z lekko, to zwiększ liczbę powtórzeń z 10 na 20.
 

Jeżeli masz pytania do ćwiczeń na uda zostaw je w komentarzu

Dodaj komentarz