Budowa Sylwetki, a Predyspozycje Do Treningu

jak szybko schudnąć

Stephen Kiprotich | Georges St-Pierre | Tomasz Majewski

Każdy człowiek jest inny, ma inne parametry jak i predyspozycje do budowania mięśni, jak i do zrzucania wagi. Przyjęto 3 główne kategorie podziału sylwetki.

 

1. Ektomorfik

Charakteryzuje się wąską smukłą budową ciała, wąskie barki i wąska miednica. Mało tłuszczu i mało mięśni.

Na zdjęciu po lewej Stephen Kiprotich – maratończyk – Mistrz Olimpijski z Londynu 2012.

Przy takiej sylwetce by zbudować mięśnie należy skupić się na ciężarach. Zmniejszyć liczbę powtórzeń w ostatnich seriach do 4-6 i stosować jak największe ciężary. Taka budowa ciała wiąże się z szybką przemianą materii, więc, żeby nabrać masy mięśniowej nie musisz powstrzymywać się z dietą. Możesz jeść dużo zdrowego jedzenia. Generalnie nie zaleca się intensywnych i aerobowych treningów, czyli crossfitu i biegania.

 

2. Mezomorfik

Charakteryzuje się masywną, lecz proporcjonalną budową ciała, szerokie barki i szeroka miednica, silny rozwój mięśni i klatki piersiowej.

Na zdjęciu w środku Georges St-Pierre – zawodnik sportów walki – Mistrz Organizacji UFC – uznawany za najlepszego zawodnika w historii mieszanych sportów walki.

Są to idealne predyspozycje do uprawiania sportów siłowo-wytrzymałościowych, czyli crossfit, sporty walki, fitness. Możesz wykonywać ćwiczenia z wysoką intensywnością oraz zmieniać trening dowolnie.

 

3. Endomorfik

Charakteryzuje się zbytnią budową ciała, szerokie barki, tułów można powiedzieć beczkowaty, duża zawartość tłuszczu w organizmie.

Na zdjęciu po prawej Tomasz Majewski – kulomiot – Mistrz Olimpijski z Pekinu 2008 i Londynu 2012.

Aby zrzucić tłuszcz musisz przyśpieszyć metabolizm i podkręcić intensywność treningu. powinieneś używać średnich ciężarów, wykonywać nimi po 12- 15 powtórzeń. Musisz ograniczyć ilość spożywanych złych kalorii (słodyczy i fast foodów). Warto postawić na trening cardio, czyli rowerek, aerobik czy bieganie.

 

Oczywiście to tylko umowny podział.

Typy budowy mieszają się ze sobą. Może być ekto-mezomorfik jak i endo-mezomorfik. Oczywiście także w takim każdym połączeniu jedna osobą będzie miała więcej cech jednej lub drugiej budowy.

Zdjęcie przedstawia dwóch zawodników mieszanych sztuk walk, mających tę samą wagę, ale wyglądających zupełnie inaczej.

Diabate vs Latifi

crossfit fitness

Zdjęcia:

Winner of Moscow Marathon, 17.08.2013

Opublikowany przez Alexander Sober na 18 sierpnia 2013

Opublikowany przez Tomasz Majewski na 30 lipca 2011

Back in Los Angeles after hard training session with trainer Sazi and my friends Christophe and Sébastien.

Opublikowany przez Georges St-Pierre na 8 lipca 2014

https://www.facebook.com/mmasweden/photos/o.132941063391301/636280113087405



Jak Zbudować Mięśnie? Jak Się Odchudzać? Jak Być Pięknym, Wysportowanym i Zdrowym? Ponad 300 Skutecznych Trików i Porad!




 

2 Replies to “Budowa Sylwetki, a Predyspozycje Do Treningu”

  1. […] zakładany rezultat.   O poszczególnych sylwetkach więcej możesz przeczytać w tym wpisie Budowa Sylwetki a Predyspozycje Do Treningu. […]

  2. majewski mógłby byc chudy jakby chciał

Dodaj komentarz