Dlaczego Nie Mogę Przestać Podjadać? 3 Powody

blog o odchudzaniu
Wyróżniamy trzy główne powody podjadania.
 
Jedzenie słodyczy kojarzy się nam najczęściej z przyjemnością i jest to główny powód sięgania po nie. Niekiedy jednak podjadanie(i tycie) może mieć inne przyczyny. Wyróżniamy trzy inne powody:

Stres

Ile ludzi tyle reakcji na stresowe sytuacje. Jedni stres rozładowują przez wyjście z kumplami na piwo, inni stres rozładowują idąc pobiegać, inni stres rozładowują idąc na siłownie, inni grając z gry komputerowe. A jeszcze inni rozładowują stres poprzez podjadanie.
 
O niestresowaniu się napisano zapewne wiele książek. Ja spotkałem się z ciekawym sposobem w książce Obudź w sobie olbrzyma Anthonego Robbinsa. Mianowicie autor radzi by modyfikować swoje stany emocjonalne poprzez słowa wprowadzając swoisty Słownik Transformacji.
 
Nasz stan emocji możemy opisać poprzez słowa. Np jestem zły, jestem wściekły, jestem zirytowany. Każdemu ten stan wpływa na nasze ciało. Auto radzi by z każdym razem gdy czujemy jakiś stan obniżyć jego poziom wartości. Dla przykładu:
jestem zły – jestem rozczarowany
jestem wściekły – jestem chwyciła mnie paja
jestem zirytowany – jestem poruszony
jestem zestresowany – mam dużo energii
jestem zestresowany – jestem w dziwnym nastroju
Następnym razem gdy będziesz zirytowany powiedz sobie zamiast tego jestem lekko poruszony, a zobaczysz jaka jest kosmiczna różnica. Tak samo postępuj, gdy jesteś zestresowany.
 

Nawyk i nuda

Nawyk to potężne narzędzie. Nawyk czyli coś co wykonujemy z automatu, nie myśląc o tym. 90 % codziennych czynności w ciągu całego dnia wykonujemy w nawyku. Nawyk jest ogólnie pożądanym przez nas zjawiskiem. Odciąża on mózg od całkowitego przegrzania natłokiem informacji. Jednak w niektórych przypadkach nawyk może być szkodliwy. Wtedy gdy nauczyliśmy nasz organizm złego nawyku.
 
Jeżeli podczas nudy sięgaliśmy do szafy, żeby zabić czas i podjeść to mogło się zdarzyć, że wyrobiliśmy w sobie już nawyk podjadania. Więc nawet kiedy nie jesteś głodny twój organizm jest przyzwyczajony, że codziennie wstajesz sprzed kanapy o 17 i idziesz do szafy ze słodyczami. Nie myślisz nawet o tym żeby zjeść coś słodkiego po prostu robisz to z automatu. Jak zwalczyć nawyk? Po prostu musisz zdać sobie sprawę, że go masz i intensywnie o nim myśleć i przeciwdziałać mu. Potrzeba około 3 tygodni na zmianę nawyku.
 

Zajadanie smutków

Gdy jesteśmy w złym nastroju, smutni, nieszczęśliwi, zawiedzeni to szukamy sposobów na uszczęśliwienie się. Kiedyś przeprowadzono badania, w których stwierdzono, że najwięcej szczęścia i przyjemności dostarcza człowiekowi jedzenie czekolady. Dlatego właśnie gdy chcemy zajeść smutki nie sięgamy po owoce czy warzywa tylko po czekoladę albo ciastka. Jestem przekonany, że każdy z nas w smutniejszych chwilach miał ochotę na coś słodkiego. Chcesz przestać podjadać? Przestań się smucić 🙂
 


Poprzedni post:
Ćwiczenia Na Wszystko
Polecany post:
Dieta Na Sześciopak


Jak Szybko Schudnąć? Jak Zrzucić Brzuch? Jak Być Pięknym, Wysportowanym i Zdrowym? Ponad 300 Skutecznych Trików i Porad!





1 komentarz

  1. A może najlepiej nie mieć słodyczy w szafie, wtedy nie będzie co podjadać.

Dodaj komentarz